Jak copywriting wpływa na SEO: Co musisz wiedzieć, aby uzyskać lepsze wyniki w rankinguJeśli chodzi o SEO i marketing treści, łatwo jest skupić się na technicznej stronie rzeczy. Potrzebne są odpowiednie słowa kluczowe, wysokiej jakości treści, które są czytelne i dostępne dla robotów indeksujących, a także strona internetowa zapewniająca dobre wrażenia użytkownikom. Jednak marketing treści wykracza poza techniczne aspekty jakie daje pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek. Chodzi o wykorzystanie bloga lub strony internetowej jako sposobu na dotarcie do nowych odbiorców, napędzanie PR i sprzedaż produktów lub usług. Wymaga to zrozumienia grupy docelowej i tworzenia treści, które będą chcieli czytać, udostępniać i do których będą zamieszczać linki. Jednym z najlepszych sposobów, aby to osiągnąć, jest doskonalenie umiejętności copywriterskich.

Jak copywriting pomaga w SEO?

SEO to sposób, w jaki prezentujesz swoje treści, aby crawlery i czytelnicy mogli je znaleźć w wyszukiwarkach takich jak Google. Innymi słowy, SEO polega na pomaganiu Google w zrozumieniu, o czym jest Twoja strona, tak aby mogła zostać uwzględniona w indeksie i pojawić się na górze wyników. Jeśli masz świetną treść, ale nikt nie może jej znaleźć, nie ma to znaczenia. Jeśli masz atrakcyjną treść, ale nikt nie może jej przeczytać, to nie ma to znaczenia. Jeśli masz angażującą treść, która jest dobrze napisana, SEO pomoże czytelnikom ją odkryć i umieścić w niej link. Na tym właśnie polega copywriting. Świetny copywriting pozwala podnieść pozycję w wyszukiwarkach i zwiększyć ruch na stronie lub blogu. Większy ruch oznacza więcej czytelników, subskrybentów i miejmy nadzieję, że klientów.

3 przykłady, w jaki spsób copywriting wpływa na pozycjonowanie

  1. Badanie słów kluczowych: Treść musi być przede wszystkim przeznaczona dla ludzi, ale musi być również dostępna dla wyszukiwarek. Oznacza to uwzględnienie słów kluczowych, które są istotne dla danej branży i odbiorców. Dobry copywriter bierze pod uwagę docelowe słowa kluczowe podczas pisania treści. Wie, gdzie umieścić słowa kluczowe i jak naturalnie używać ich w artykule.
  2. Zaangażowanie czytelników: Im bardziej angażująca jest Twoja treść, tym większe prawdopodobieństwo, że czytelnicy będą chcieli się nią podzielić. Dzięki temu można pozyskać więcej linków z powrotem do witryny i zwiększyć swój autorytet. Czytelnik, który uzna Twoją treść za interesującą, pouczającą i użyteczną, chętniej się nią podzieli. Oznacza to, że jest również bardziej prawdopodobne, że kliknie na link w artykule i odwiedzi Twoją witrynę.
  3. Czytelność: Jeśli czytelnik uzna, że treść jest nieczytelna, opuści stronę. Może to mieć negatywny wpływ na SEO, ponieważ Google bierze pod uwagę takie czynniki jak czytelność przy ustalaniu rankingu treści. Świetny copywriting może pomóc w podniesieniu pozycji w rankingu, zwiększeniu ruchu na stronie i zwiększeniu sprzedaży.